De GTI- en R-badges zullen voortleven voor Volkswagen in het elektrische tijdperk, heeft baas Thomas Schäfer bevestigd, maar GTX misschien niet.
Tot op heden heeft Volkswagen een nieuwe GTX-badge gebruikt voor prestatieversies met vierwielaandrijving van zijn elektrische auto’s, op de Volkswagen ID 4 GTX en de Volkswagen ID 5 GTX.
Schäfer zei echter dat het “gek zou zijn om ze te laten sterven en wegglippen”, verwijzend naar de toekomst van de namen GTI en Volkswagen Golf in het elektrische tijdperk.
Schafer liet doorschemeren dat de GTX-badge niet op de lange termijn door het merk zou worden gebruikt, waarbij GTI en R de prestatiebadges in het assortiment blijven.
“GTX als idee is onderweg voor EV’s”, zei hij. ‘Als we het in de toekomst nodig hebben, zullen we zien. We hebben het misschien niet nodig. Maar GTI en R, ja.
“Met een sterk merk hoef je minder uit te geven om het daar te krijgen.”
op GTI, Schäfer zei: “GTI met Golf was altijd al legendarisch. We zullen doorgaan. We hebben inhoud nodig, met prestaties. We werken aan een prestatiemodel met EV om GTI vooruit te helpen.”
Op R zei hij dat het zou blijven voor vlaggenschepen met volledige pootprestaties. Dit suggereert dat GTI kan worden gebruikt voor EV’s met tweewielaandrijving en R voor EV’s met vierwielaandrijving.
Noch GTI noch R is nog gebruikt op een elektrische auto.